Dnevna štampa Marketing Redakcija Kontakt
Ubijen u tuđem obračunu * SAJ blokira proces * Skinut krst sa Sahat kule * Na jedan dan raspisana 252 oglasa * Ubijen u tuđem obračunu * U ritmu najkvalitetnijeg zvuka * Ikona ogledalo duše
ISSN 1800-6299

Strip

Riječ Dana
Vaslije Đurović:
Biljke zbog kojih smo uhapšeni majka i ja nemaju nikakve veze s drogom, već je riječ o konoplji koja služi kao začin.

Vic Dana :)

Skupile se životinje u šumi da se takmiče u pričanju viceva. Prethodno se dogovore da ubiju onoga čijem se vicu ne budu svi smijali. Prva počne lisica. Ispriča vic i na kraju - smiju se svi, osim meda, pa ubiju liju. Zatim dođe vuk. Ispriča vic, svi ćute, samo se medo smije. Pitaju ga ostali:
- Šta je, medo, što se smiješ?
Meda će:
- Ala je bio dobar onaj lijin!

Jedu Mujo i Fata škampe, Fata se isprska po haljini, pa kaže:
- Juuu, izgledam kao svinja!
Mujo je pogleda i kaže:
- A još si se i isflekala!

Arhiva

Lov i ribolov MUŠIČAR AMER LJUCA O TEHNICI U KOJU SE ZALJUBIO NA PRVI POGLED
Dino Ljuca sa ulovom Na Bistrici uvijek „ulovi” savršen dan
Dan - novi portal
Pasionirani ribolovac Amer Ljuca, iz Bijelog Polja, zadnjih par godina isključivo koristi mušičarenje - ,,flaj fišing” tehniku u koju se ,,zaljubio” na prvi pogled.
-Mnogi su me odvraćali od ,,flaj fišinga”, riječima da to nije za mene, da se teško uči tehnika zabacivanja, da je u Bijelom Polju gotovo niko ne praktikuje, da je broj voda za ribolov ograničen kao i da ima sve manje salmonidnih riba koje se najčešće love na ovaj način… Ipak, ja sam bio veoma uporan i uspio sam da je vrlo brzo savladam, pa čak i dođem do nekoliko medalja sa mušičarskih takmičenja – kaže Ljuca za ,,Dan”.
Za Bijelo Polje se može reći da je ribarski grad, a tome najveću zaslugu duguje talasima Lima. Osim Lima na kom se najčešće lovi, postoje još nekoliko voda koja svojom ljepotom pobuđuju ribarsku maštu i znatiželju – rijeke Ljuboviđa i Bistrica.
-Dugo sam čekao da se ,,poklope kockice” i namjesti slobodno vrijeme za odlazak u ribolov. Iako je po vremenskoj prognozi najavljivano loše vrijeme, u sebi sam pomislio da me aposlutno ništa ne može spriječiti da već narednog vikenda odem i, poslije dužeg vremena, posjetim omiljenu rijeku Bistricu. Osvanulo je tmurno jutro, ali je moje srce bilo u duginim bojama, sa onim pojačanim adrenalinom koji osjeća svaki ribolovac kada kreće u nove ribolovne avanture. U 9 časova sam bio na obalama Bistrice, tu sam spremio pribor za pecanje i krenuo lagano u izviđanje terena – govori Ljuca.
Ističe da je vrijeme toga dana, uprkos najavama meteorologa, bilo gotovo idealno i stabilno za pecanje - mušičarenje.
-Već nakon par zabačaja dobijam prvu ribu. Na štapu je bila omanja potočara od nekih 20/22cm, što je bio i moj prvi ulov tog jutra. Onda je krenulo: ulovi su bili gotovo identičnih dimenzija, bilo da je u pitanju lipljen, bilo potočara. Najčešće je bilo onih od 20-25 cm. Veliko iznenađenje za mene je bila pojava mog brata od strica Dina, takođe mušičara i dobrog vezača mušica. Obradovao nas je nenadani zajednički susret na vodi. Poslije laganog i kratkotrajnog odmora nastavili smo sa ribolovom. Veoma brzo, Dino je na štapu dobio nesvakidašnji ulov za tu rijeku, bio je to kapitalni primjerak lipljena od cijelih 46cm. Nakon duge borbe, lipljen je bio izvađen, fotografisan i pušten nazad u vodu, kao i svi predhodni primjerci, jer i ja i Dino smo apsolutni poštovaoci ,,uhvati/pusti” ribolova, kao i većina mušičara, što znači da su i svi moji prethodni manji primjerci takođe vraćeni u vodu – pojašnjava Ljuca.
Dodaje da su nastavili ribolov zajedno promijenjivom ribarskom srećom.
-Uglavnom su toga dana ulovljeni, nakon Dinovog kapitalnog lipljena, bili sitniji primjerci pastrmke. Dan je već dobro odmakao. Sjeli smo nešto da pojedemo i ,,napunimo baterije” za dalji ribolov. Ponovo je bilo primjeraka za uživanje dok se na štapu i meni nije pojavila krupnija riba koja me je protresla. Bila je to kalifornijska pastrmka dužine oko 40 centimetara i kao što većina ribolovaca zna iako nije na cijeni, kalifa je izuzetan borac na štapu i pružila mi je ogromno zadovoljstvo prilikom vađenja – smatra on.
Bistrica je rijeka sa dosta sitnog lipljana i pastrmke, a po potencijalu mogla bi da bude značajna mušičarska destinacija u Crnoj Gori.
-Iako važe pravila dozvoljenog ribolova isključivo za ,,flaj fišing” i ljudi iz SRK ,,Sinjavac” koji gazduju ovom vodom koliko-toliko ulažu napor da je zaštite, česti su slučajevi izlovljava na sve moguće načine. Na jednom proplanku pored obale zadivljeno nas je posmatrao dječak od svojih 12/13 godina. Odmah je počeo da se interesuje šta ovaj drugar i ja mašemo sa ovim ,,debelim koncem”. Kaže da bi i on rado ovako volio da lovi ribu. Nijesam mu nista obećao, ali znam da ću ga iznenaditi nečim prvi put kada kada ponovo posjetim Bistricu. Znam šta bi to značilo za njega jer sam skoro prošao tako nešto. Mrak je već preovladao predijelima i tek kada ništa nismo vidjeli na vodi sjetili smo se da je vrijeme za povratak. Teška srca, jer bi voljeli da ovakvi dani traju vječno – zaključio je on.